P.H.U. Przedszkolezklasą

 

ul.Leśna 5/53

07-320 Małkinia

 

tel. 504181709

 

 

e-mail:

phu.przedszkolezklasa@op.pl

 

BĘDĘ PRZEDSZKOLAKIEM

PRZYGODY WRÓBELKA ELEMELKA cz I.

PRZYGODY WRÓBELKA ELEMELKA cz II.

AGRESJI - STOP !!!

KOLOROWY ROK

PRZYJACIELSKA POMOC

UROCZYSTOŚCI PEŁNE RADOŚCI

HIGIENA cz. I

HIGIENA cz II

CZYTAM ROZUMIEM

DZIECKO W EUROPIE

KTO LUBI ŁĄKĘ

MUZYKA W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM

KOMUNIKOWANIE MIĘDZY LUDŹMI

 PORTRETY TWÓRCÓW PROZY I POEZJI DLA DZIECI

POCHODZENIE I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI cz.I

POCHODZENIE I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI cz.II

Suplement do POCHODZENIE I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI cz.II

MAŁY ORNITOLOG cz.I

POZNAJENY ZWIERZĘTA cz.I

EDUKACYJNE GRY NA CAŁY ROK

BAJECZNE WIERSZE cz.I

BAJECZNE WIERSZE cz.II

MAGNES + RZEP

NA POLU, W LESIE I NA ŁĄCE

ABECADŁO WŚRÓD ZWIERZĄT

Z MOJĄ MAMĄ W KUCHNI

SŁOWNIK OBRAZKOWO-WYRAZOWY

W SKLEPIE

SAD W CZTERECH PORACH ROKU

POMÓŻMY INNYM

MAŁA TABLICZKA MNOŻENIA

TABLICZKA MNOŻENIA

PTAKI

RATUJMY ZIEMIĘ

DZIECKO W ŚWIECIE DOROSŁYCH

TABLICE DO NAUKI JĘZYKA ROSYJSKIEGO

UKŁADANKA GEOMETRYCZNA

PODRÓŻE MISIÓW

MONOGRAFIA LICZB I NIE TYLKO

NIEBEZPIECZNE ZABAWY

POZNAJEMY ZAWODY WSPÓŁCZESNE

Z SZOPKĄ PO KOLĘDZIE

WPROWADZANIE LITER KL.0

PRZEMIJAJĄCE ZAWODY

BĄDĘ OSTROŻNY NA DRODZE cz.II

DOBIERZ DO PARY - ŚWIAT ROŚLIN

DOBIERZ DO PARY - ŚWIAT ZWIERZĄT

STOJAK DO PLANSZ I MAP

ZAGADKI DWUZNAKI

ZAGADKI JEDNOZNAKI

MAPA POLSKI DLA NAJMŁODSZYCH

PODSTAWOWE KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE

GRAMATYKA DLA NAJMŁODSZYCH

ALFABET DRUKOWANY RUCHOMY

TABLICA WELUROWA MAŁA

KALENDARZ POGODY

UNIWERSALNA TABLICZKA

ŚCIENNA TABLICA MAŁA

ZESTAW LITEROWO-OBRAZKOWY

MOJA OJCZYZNA

BAW SIĘ BEZPIECZNIE I DZIAŁAJ ROZSĄDNIE

PIERWSZA POMOC - WIEDZA, KTÓRA RATUJE ŻYCIE

PRACA W RÓŻNYCH ZAWODACH

AGRESJI - STOP !!!

 Nr katalogu 236 Nr MENiS */*

 Przemoc coraz częściej towarzyszy uczniom podczas ich codziennych zajęć w szkole, ale przejawy agresji zauważyć można już w przedszkolu, nawet w najmłodszych grupach wiekowych. Obserwacje dowodzą, iż zachowania agresywne wśród dzieci z roku na rok nasilają się i przyjmują coraz to nowe formy. Brak reakcji ze strony nauczyciela, wychowawcy, rodzica oznacza przyzwolenie – dlatego też nie można pozostać obojętnym na agresję, nie wolno także pozostawić samej sobie „ofiary przemocy”. Każde z dzieci ma prawo do bycia sobą, do miłości, do sprawiedliwości, za złe zachowanie jednak każde z nich może być ukarane byle nie fizycznie, po uprzednim wyjaśnieniu błędu. Aby zminimalizować przejawy agresji wśród dzieci działania profilaktyczne winny być prowadzone już od najmłodszych lat, poprzez wszystkie lata pobytu w przedszkolu, a pó?niej i w szkole.

 

 Pomoc dydaktyczna ułatwi nauczycielom rozwiązanie problemu przemocy w każdej grupie wiekowej. Cel ogólny to zminimalizowanie przejawów agresji wśród dzieci, zaś cele szczegółowe:

 o Kształtowanie u dzieci postaw empatii, reagowania na akty przemocy.

 o Uczenie dzieci zasad pozytywnego kontaktu i budowania pozytywnych relacji koleżeńskich.

 o Rozumienie wartości koleżeństwa, dobroci, uczciwości i obowiązkowości. Przestrzeganie i nazywanie tych wartości w naturalnych sytuacjach.

 o Próby rozwiązywania zaistniałych konfliktów w drodze negocjacji, przeciwstawianie się przemocy podczas zaistniałych sporów.

 

Powered by bojkes