P.H.U. Przedszkolezklasą
ul.Leśna 5/53
07-320 Małkinia
tel. 504181709
e-mail:
phu.przedszkolezklasa@op.pl
BĘDĘ PRZEDSZKOLAKIEM
PRZYGODY WRÓBELKA ELEMELKA cz I.
PRZYGODY WRÓBELKA ELEMELKA cz II.
AGRESJI - STOP !!!
KOLOROWY ROK
PRZYJACIELSKA POMOC
UROCZYSTOŚCI PEŁNE RADOŚCI
HIGIENA cz. I
HIGIENA cz II
CZYTAM ROZUMIEM
DZIECKO W EUROPIE
KTO LUBI ŁĄKĘ
MUZYKA W NAUCZANIU ZINTEGROWANYM
KOMUNIKOWANIE MIĘDZY LUDŹMI
PORTRETY TWÓRCÓW PROZY I POEZJI DLA DZIECI
POCHODZENIE I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI cz.I
POCHODZENIE I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI cz.II
Suplement do POCHODZENIE I PRODUKCJA ŻYWNOŚCI cz.II
MAŁY ORNITOLOG cz.I
POZNAJENY ZWIERZĘTA cz.I
EDUKACYJNE GRY NA CAŁY ROK
BAJECZNE WIERSZE cz.I
BAJECZNE WIERSZE cz.II
MAGNES + RZEP
NA POLU, W LESIE I NA ŁĄCE
ABECADŁO WŚRÓD ZWIERZĄT
Z MOJĄ MAMĄ W KUCHNI
SŁOWNIK OBRAZKOWO-WYRAZOWY
W SKLEPIE
SAD W CZTERECH PORACH ROKU
POMÓŻMY INNYM
MAŁA TABLICZKA MNOŻENIA
TABLICZKA MNOŻENIA
PTAKI
RATUJMY ZIEMIĘ
DZIECKO W ŚWIECIE DOROSŁYCH
TABLICE DO NAUKI JĘZYKA ROSYJSKIEGO
UKŁADANKA GEOMETRYCZNA
PODRÓŻE MISIÓW
MONOGRAFIA LICZB I NIE TYLKO
NIEBEZPIECZNE ZABAWY
POZNAJEMY ZAWODY WSPÓŁCZESNE
Z SZOPKĄ PO KOLĘDZIE
WPROWADZANIE LITER KL.0
PRZEMIJAJĄCE ZAWODY
BĄDĘ OSTROŻNY NA DRODZE cz.II
DOBIERZ DO PARY - ŚWIAT ROŚLIN
DOBIERZ DO PARY - ŚWIAT ZWIERZĄT
STOJAK DO PLANSZ I MAP
ZAGADKI DWUZNAKI
ZAGADKI JEDNOZNAKI
MAPA POLSKI DLA NAJMŁODSZYCH
PODSTAWOWE KONSTRUKCJE GEOMETRYCZNE
GRAMATYKA DLA NAJMŁODSZYCH
ALFABET DRUKOWANY RUCHOMY
TABLICA WELUROWA MAŁA
KALENDARZ POGODY
UNIWERSALNA TABLICZKA
ŚCIENNA TABLICA MAŁA
ZESTAW LITEROWO-OBRAZKOWY
MOJA OJCZYZNA
BAW SIĘ BEZPIECZNIE I DZIAŁAJ ROZSĄDNIE
PIERWSZA POMOC - WIEDZA, KTÓRA RATUJE ŻYCIE
PRACA W RÓŻNYCH ZAWODACH
AGRESJI - STOP !!!
Nr katalogu 236 Nr MENiS */*
Przemoc coraz częściej towarzyszy uczniom podczas ich codziennych zajęć w szkole, ale przejawy agresji zauważyć można już w przedszkolu, nawet w najmłodszych grupach wiekowych. Obserwacje dowodzą, iż zachowania agresywne wśród dzieci z roku na rok nasilają się i przyjmują coraz to nowe formy. Brak reakcji ze strony nauczyciela, wychowawcy, rodzica oznacza przyzwolenie – dlatego też nie można pozostać obojętnym na agresję, nie wolno także pozostawić samej sobie „ofiary przemocy”. Każde z dzieci ma prawo do bycia sobą, do miłości, do sprawiedliwości, za złe zachowanie jednak każde z nich może być ukarane byle nie fizycznie, po uprzednim wyjaśnieniu błędu. Aby zminimalizować przejawy agresji wśród dzieci działania profilaktyczne winny być prowadzone już od najmłodszych lat, poprzez wszystkie lata pobytu w przedszkolu, a pó?niej i w szkole.
Pomoc dydaktyczna ułatwi nauczycielom rozwiązanie problemu przemocy w każdej grupie wiekowej. Cel ogólny to zminimalizowanie przejawów agresji wśród dzieci, zaś cele szczegółowe:
o Kształtowanie u dzieci postaw empatii, reagowania na akty przemocy.
o Uczenie dzieci zasad pozytywnego kontaktu i budowania pozytywnych relacji koleżeńskich.
o Rozumienie wartości koleżeństwa, dobroci, uczciwości i obowiązkowości. Przestrzeganie i nazywanie tych wartości w naturalnych sytuacjach.
o Próby rozwiązywania zaistniałych konfliktów w drodze negocjacji, przeciwstawianie się przemocy podczas zaistniałych sporów.
Powered by bojkes